بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

فرهاد

نامه فرها مهراد به وزارت ارشاد:

اشاره : آخرین ایرادی که انتشار آلبوم “خواب در بیداری“ را به تاخیر انداخت مربوط بود به  عکس خواننده که در جلد این اثر گنجانده شده بود.

مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  معتقد بودند که تصویر خواننده بسیار تلخ و غمگین است و مناسب انتشار نیست.

فرهاد  نیز در پاسخ  تصویر  غمگین تری به همراه نامه ای به شرح زیر خطاب به آقای سلمانیان ،معاون وزارتخانه،فرستاد.

 

جناب آقای سلمانیان

با عرض تشکر از همکاری و مساعدتهای شما،در مورد عکس که مورد قبول واقع نشده،عکس دیگری همراه این نامه هست که به گمان مخلص از تصویر قبلی تلختر است  اما علی ای حال امیدوارم رد نشود.

نکته ای را لازم میدانم به عرض برسانم و آن روح و هویت نوع موسیقی و علی الخصوص صدای بنده است که کاملا نماینده خلقیات و روحیه صاحب صدا است و البته بد یا خوب هیچگونه شباهتی با دیگران ندارد و به ناچار اگر بفرض محال تصویر خوشی و خرمی هم مخلص در اختیار داشت نماینده واقعی بیست و هشت و نه سال جنس کار من نبود و اگر قبول کنیم که سکه بی اعتبار زندگی دو روی تلخ و شیرین دارد(چه بخواهیم و چه نخواهیم) و هر کدام دارای مظاهر بی شمار،این بنده هم یکی از مصادیق بارز روی تلخ سکه

عرض دیگری نیست ، ان شاءالله موفق و مؤید باشید

فرهاد مهراد

---

آقای سلمانیان پس از رویت عکس جدید،مجوز انتشار عکس اول را صادر کردند.

برگرفته از سایت فرهاد

آهنگ درخواستی

سلام.هر آهنگی رو که می خواید درخواست بدین تا براتون بزنمش.

فرهاد

 

اعتراض پوران گلفام به صدا و سیما در مورد پخش بدون مجوز آثار فرهاد

 

جناب آقای ضرغامی

ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 من پوران گلفام، همسر فرهاد مهراد آوازه خوان ، هستم. سال گذشته پس از آنکه آن سازمان به مناسبت دهه فجر ویدئو کلیپی با استفاده از یکی از آثار فرهاد ساخت، نامه سرگشاده ای به جنابعالی به عنوان عالیترین مقام آن سازمان نوشتم و  به عنوان صاحب امتیاز قانونی آثار وی درخواست کردم که دیگر هرگز آثار این هنرمند را پخش نکنید. به یاد دارید که نوشته بودم فرهاد با هیچ رسانه دولتی کار نمی کرد؟ به یاد دارید وقتی فرهاد درگذشت، سازمان متبوعتان حتی نامی از وی نبرد؟ آن روزها که از شما چنین درخواستی کردم ترانه " وحدت " را پخش می کردید. پاسختان به آن درخواست را به یاد می آورید؟ صبح و ظهر و عصر از شبکه های رادیویی فرهاد پخش کردید، به "وحدت" هم بسنده نکردید. یک ماه بعد به مناسبت عید نوروز ویدئو کلیپ جدیدتان ، "کودکانه"، را که حاصل همکاری فرهاد با دو هنرمند ممنوع دیگر و البته تبعیدی است پخش کردید.

جالب اینجاست که مدیر مرکز موسیقی آن سازمان همان روزها  در مصاحبه ای تلویزیونی سینه سپر کردند و با افتخار گفتند که "هیچ ترانه و موسیقی بدون رضایت و مجوز صاحبانش از صداو سیما پخش نمی شود. اگر ترانه این چنینی را میشناسید معرفی کنید تا من پیگیری کنم..."

می دانم چون قانون به من حق می دهد، شما هم به من حق نمی دهبد. اگر اینگونه نبود، امروز پیکر فرهادم در خاک شیرین اش خفته بود و آن سازمان چنین غوغایی به پا نمی کرد.

آقای ضرغامی، این روزها "شبانه"  را با شعر "احمد شاملو" پخش می کنید: "عمو یادگار، مرد کینه دار، مستی یا هوشیار، خوابی یا بیدار؟... آخرش یه شب ماه میاد بیرون، منو می بره از ته زندون..." کلیپ هم برایش می سازید. کدام زندان؟ کدام ماه؟ کدام عمو یادگار؟  آقای ضرغامی برای یک  دستمال نیازی به آتش زدن قیصریه نیست. فرهاد را همچون گذشته فراموش کنید. آنها که باید او را از یاد نبرند، بسیارند و بیدار. فرهاد به هیچ رسانه دولتی نیازی نداشت و ندارد.

 جناب آقای ضرغامی، به عنوان نماینده قانونی فرهاد و صاحب امتیاز رسمی آثار وی مجددا اعلام می کنم که آن سازمان به هیچ وجه اجازه پخش آثار فرهاد مهراد را ندارد.

 

پوران گلفام

22 خرداد 1384

 

فرهاد

 

                

      

    

برگرفته از سایت فرهاد

خسرو شکیبایی

به نام او

سلام.چند تا از آهنگ های خسرو شکیبایی رو که شعرهاش از سهراب سپهری هست برا دانلود گذاشتم.خیلی قشنگه و زود دانلود می شه.

آب

قشنگ

حماسه

سهراب

سهراب هفت ساله

واحه ای در لحظه