بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

آندرا بوچلی

سلام

یکی دیگه از خواننده های معروف ایتالیا آندر ا بوچلی که صداش از محشر ترین صداهایی که تا حالا شنیدم.کوتاه از بیوگرافی اش پیدا کردم و براتون گذاشتم.امیدوارم لذت ببرید:

نام بوچلی پس از سه تنورخوان نام آور معاصر، پاواروتی Luciano Pavarotti،خوزه کاره راس José Carreras و دومینگو Placido Domingo ، بعنوان چهارمین تنور در جهان لقب خورده است.

بسیاری از منتقدین موسیقی٬ این خواننده نابینای اهل توسکانی که توسط زوکرو فورناکیاری (ستاره راک ایتالیایی) و لوچیانو پاواروتی کشف شد را تنورخوانی میدانند که دارای هیجان انگیزترین صدای اپرایی معاصر است. البته اپرا، تنها یک وجه از شخصیت موسیقایی اوست. او علاوه بر نواختن پیانو، فلوت و ساکسیفون، در دنیای موسیقی پاپ هم بسیار موفق بوده است و دوئتهای بسیار زیبایی با سلین دیون Celine Dion، سارا برایتمن Sarah Brightman، اروس رامازوتی Eros Ramazzotti و ال جاریو Al Jarreau, اجرا کرده است.

ال جاریو، خواننده و نوازنده کهنه کار جاز در باره کار مشترکشان گفته است "من افتخار داشتم تا با زیباترین صدای دنیا هم آواز شوم!"

آندره آ بوچلی مردی است که از کافه های شبانه به روی صحنه آمد و آنچنان روح انسان ها راتسخیر خود ساخت که اگر او را بزرگترین خواننده اپرا تصور نکنیم ، قطعا خواهیم پذیرفت که نام او در تاریخ بعنوان یکی از معروفترین و موفقترین خوانندگان ثبت شده است.او کار حرفه ای خود را با ضبط قطعه های اپرا به زبان ایتالیایی آغاز کرد و طولی نکشید تا در سال 99 میلادی لقب (بزرگترین خواننده پاپ) را از آن خود کرد. بسیاری از کارشناسان صدای آندره آ بوچلی را پخته ترین صدای معاصر نامیده اند. قدرت و گرمای مقاومت ناپذیر صدای او از همه سدهای زبانی و فرهنگی گذشته است…

بوچلی در 22 سپتامبر سال 1958 در یک خانواده روستایی در شهر لایاتیکو در نزدیکی سرزمین عشاق ،توسکانی بدنیا آمد.او از مشکل تنبلی چشم رنج میبرد به خاطر همین پدرش که یک کشاورز ساده بود مزرعه خود را ترک کرد و همراه خانواده اش به شهر آمد تا شاید بتواند راهی برای نجات چشمهای آندره آ کوچک بیابد. پدر و مادر آندره آ با مشاهده استعدادش در موسیقی، او را با درس رسمی پیانو در سن ۶سالگی پرورش داده و تشویق کردند. عشق آندره به اپرا نیز در همان سنین شکل گرفت...

«من از آن بچه‌هایی بودم که همیشه خویشاوندان ازآنها می‌خواهند برایشان آواز بخوانند. به نظر من خود انسان تصمیم نمی‌گیرد که خواننده شود بلکه دیگران با واکنشهایشان این تصمیم را برای وی می‌گیرند!»

آندره آ در سن ده سالگی اولین جایزه خود در آواز را دریافت کرد. درسن 12 سالگی در هنگام بازی فوتبال ، ورزش مورد علاقه اش در اثر یک تصادف بینایی چشمهایش را بطورکلی از دست داد وسبب شد تا منزوی و گوشه نشین شود. اما در همان سال در اولین رقابت موسیقی خود در Margherita d'Oro شرکت کرد و با اجرای "O sole mio" بعنوان برنده اول شناخته شد!...سپس به ادامه تحصیل در رشته حقوق دردانشگاه پیزا پرداخت . ..خودش از این سالها به عنوان لذت ‌بخش‌ترین دوران زندگی‌اش یاد می‌کند...او بیشتر تمرینها و آموزشهای خود را در زمینه خوانندگی اپرا ،نواختن پیانو ، فلوت و ساکسیفون قبل ار نابینا شدن انجام داده است.اما پس از نابینایی فقط به درس خواندن در مدرسه نابینایان پرداخت و سپس حقوق را تا درجه دکترا در دانشگاه پیزا ادامه داد ولی همه این سالها را در گوشه نشینی سپری کرد.

فرصتی گرانبها در زندگی او باعث شد تا بتواند دوباره درس خوانندگی اپرا را با بت دوران کودکیش فرانکو کورلی خواننده بزرگ و جاودانه اپرای ایتالیا ادامه بدهد و طولی نکشید که کار حقوق خود را کلا کنار گذاشت...بوچلی به سختی تمرین میکرد و شبها به پیانو زدن میپرداخت تا بتواند خرج زن و بچه اش را بدست آورد…ناگهان او پیشنهادی از زوکرو ستاره بزرگ راک ایتالیا برای اجرای یک همخوانی تک آهنگی با نام Miserere دریافت کرد. او توانست چیزهای زیادی را در این اجرا و در هنگام تمرین از زوکرو بیاموزد.این اجرا توانست به دستاوردی باارزش برای او تبدیل شود ...( زوکرو برای دوئت خود ‌دنبال یک همخوان تنور می‌گشت و دوست داشت آن را با لوچیانو پاواروتی، خواننده مشهور اجرا کند. در همین حال صدای آندره را نیز امتحان و ضبط می‌کند وبعدا لوچیانو پاواروتی صدای او را بر روی نوار تیپ میشنود)

زوکرو در مورد آندره آ بوچلی می‌گوید «آندره آ باور نکردنی بود! در صدای او چیزی بود که صدای دیگر خواننده‌های تنور نداشت... او با روحش آواز می‌خواند!»

بر گرفته از پرشین وب

وب سایت آندر آ بوچلی

 

 

البته هنوز آهنگی ازش ندارم که برای دانلود بزارم ولی اگه پیدا کردم حتما می ذارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد