بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

مایکل جکسون

مایکل جوزف جکسون متولد ۲۹ آگوست سال ۱۹۵۸ در شهر گری اندیانا در امریکا میباشد.او در یک خانوادهُ پر جمعیت به دنیا آمد.نام پدرش جوزف و نام مادرش کاترین میباشد.مایکل از ۵ سالگی فعالیت هنریش را آغاز کرد.او در سال ۱۹۶۸ درست زمانی که ۱۰ سال داشت به همراه برادرانش گروه جکسون فایو را تشکیل دادند.معروفترین آهنگهای آنها "آ بی در ٫ آ وانت یو بک ٫ ای بی سی و د لاو سیو یو " بود. مایکل با اینکه سن کمی داشت ولی در خواندن و رقصیدن یک نابغه محسوب میشد تا جایی که گروه آنها به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود.

روند پیشرفت مایکل ادامه پیدا کرد تا جایی که در سال ۱۹۷۲ به موفقیت بزرگی دست یافت و با آلبوم "گات تو بی در" به عنوان بهترین تک خوان انتخاب شد. ولی در همین سال بود که گروه جکسون فایو از هم پاشید.در سال ۱۹۷۶ بود که باز هم مایکل به کمک برادرانش گروهی جدید به نام جکسون را تشکیل داد و از موتان جدا شدند و با کمپانی اپیک قرار دادی امضاء کردند.مایکل در سال ۱۹۷۸ در فیلم موزیکالی به نام "د وایز" ایفای نقش کرد واین باعث شد که مایکل در دنیای موسیقی بیشتر مشهور شود. مایکل در سال ۱۹۷۸ اولین آلبوم سولوی خود به نام "آف د وال" را ارائه داد که مایکل در آن از صدای جدید خود بهره گرفت و به فروش نزدیک به ۱۱ میلیون دست یافت و در اروپا و امریکا در صدر پر فروشترین آلبومها قرار گرفت وجوایز زیادی به خود اختصاص داد. از معروفترین آهنگهای این آلبوم میتوان به "دونت استاپ تیل یو گت اناف" اشاره کرد که جایزهُ گرمی را نیز به خود اختصاص داد. روند پیشرفت مایکل ادامه یافت و مایکل در سال ۱۹۸۲ با بیرون دادن آلبوم تیریلر به یک خوانندهُ بین المللی با شهرت جهانی تبدیل شد و این آلبوم با گرفتن ۸ جایزهُ گرامی و فروش 52 میلیون کپی٫ رکورد پر جایزه ترین و پر فروش ترین آلبوم را برای همیشه به خود اختصاص داد.از معروفترین آهنگهای این آلبوم میتوان به ترانه های "بیلی جین و تریلر و بیت ات" اشاره کرد که ویدئوی اینها به علت سبک جدیدی که در آنها به کار رفته بود شهرت و فروش زیادی پیدا کرد و جزو اولین ویدیوی سیاها پوستان شد که حق پخش بزرگترین شبکه موزیک آمریکا MTV را بدست آورد. مایکل به چنان محبوبیتی رسیده بود که حتی پپسی بزرگترین قاردادش را با وی امضا کرد قرار دادی معادل با 15 میلیون دلار! مایکل در سال ۱۹۸۵ آهنگی به نام "وی آر د وورد" را که هنرمندان دیگری نیز با او همکاری داشتند ارائه داد و این آهنگ را امریکا برای افریقا اعلام کرد و تمام درآمد حاصل از فروش آن که بیش از 60 میلیون دلار! شد را به امور خیریه اختصاص داد.او در سال ۱۹۸۶ در یک فیلم به نام کاپیتان "ای او" نیز نقش آفرینی کرد این فیلم به طریقهُ سه بعدی پخش شد.مایکل در سال ۱۹۸۷ باز هم آلبومی جدید به نام "بد" را به بازار داد.این آلبوم از نظر صمعی و بصری سبک جدید و متفاوت با کارهای قبلی خودش داشت. ( باید خاطر نشان کرد که آلبوم بد مایکل جکسون تنها آلبومی در تاریخ است که 6 آهنگ شماره یک داشت!) مایکل در سال ۱۹۸۷ تور سولوی خود را به نام بد آغاز کرد و کنسرتهای زیادی در نقاط مختلف جهان داد که این تور به پر فروش ترین و پر بیننده ترین تور موسیقی تبدیل گشت بعدها خود مایکل دو بار رکورد خود را می شکند.

 

  

مایکل در سال ۱۹۹۱ آلبوم "دنجورس" خود که در آن از سبکهای "تکنو و پاپ" استفاده شده بود به بازار ارائه کرد و برای تبلیغ آلبوم خود تورهای دنجروس را آغاز کرد که این تور نیز با وجود اینکه بدلیل اتفاقات بعدی ناقص ماند ولی باز هم به پر بیننده ترین و پر فروش ترین تور موسیقی زمانش تبدیل گردید. در این تور از تکنولوزی لیزر استفاده شده بود! در۲۴ آگوست سال ۱۹۹۳ و درست هنگامی که مایکل مشغول انجام تورهایش بود یک اتفاق غیر منتظره افتاد و یک پسر بچهُ ۱۳ ساله مایکل را متهم به سوء استفادهُ جنسی کرد. این پرونده بعد از ۶ ماه مذاکرات طرفین دعوی و همچنین به علت تطبیق نداشتن اظهارات کودک با عکسهایی که از نقاط بدن مایکل گرفته شده بود در سال ۱۹۹۴ بسته شد.مایکل در سال ۱۹۹۴ اولین ازدواجش را با "لیزا ماریا پرسلی" دختر خوانندهُ معروف امریکایی "الویس پرسلی" جشن گرفت.ولی این ازدواج بعد از ۱۹ ماه به جدایی انجامید.مایکل در سال ۱۹۹۵ آلبوم جدیدش را به نام "هیستوری" ارائه داد.که این آلبوم در ۲ پکیج به بازار عرضه شد. که یکی از آنها دارای ترانه های جدید و دیگری منتخبی از بهترین ترانه های قبلی مایکل بود. این آلبوم با استقبال زیادی روبرو شد.مایکل در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ تورهای هیستوری خود را آغاز کرد. مایکل در سال ۱۹۹۶ در حالی که برای یکی از کنسرتهایش به استرالیا رفته بود با یک پرستار ۳۷ ساله به نام "دبی رو" ازدواج کرد.مایکل از ازدواج دوم خود دو فرزند به نام پرینس متولد سال ۱۹۹۷ و پاریس متولد سال ۱۹۹۸ دارد. مایکل در سال ۱۹۹۶ یک فیلم ۴۰ دقیقه ای به نام "گوست" که کارگردانی و جلوه های ویژهُ آن بر عهدهُ "استان وینیستون" بود ارائه داد.او در سال ۱۹۹۷ آلبوم "بلاد آن د دنس فلور" که دارای چند ترانهُ جدید و همچنین رمیکسی از ترانه های هیستوری بود بیرون داد.مایکل در سال ۱۹۹۹ از همسر دوم خود "دبی رو" نیز جدا شد.او در سال ۲۰۰۱ آلبوم جدید دیگری به نام "اینونسیبل" را به بازار داد. او همچنین در ۷ و ۱۰ سپتامبر سی مین فعالیت هنری خود را در طی دو برنامه و با حضور هنرمندان معروفی در نیویرک جشن گرفت. مایکل در همان سال ۲۰۰۱ و بعد از حملات تروریستی به برجهای دوقلو در امریکا آهنگ "وات مور کن آی گیو" را به همراه هنرمندان دیگری اجرا و آن را به قربانیان تقدیم کرد.در اوایل سال ۲۰۰۳ یک خبرنگار انگلیسی یک برنامهُ مستند به نام "زیستن با مایکل جکسون" که در آن زندگی خصوصی مایکل را به تصویر کشیده بود٫ پخش کرد. ولی مایکل از دیدن این فیلم به علت وارونه نشان دادن رفتارش بسیار خشمگین شد و بشیر را یک خیانتکار خطاب کرد.

در اواخر نوامبر سال ۲۰۰۳ و درست در روزی که آلبوم "نامبر وان" مایکل که منتخبی از بهترین ترانه های قبلی مایکل بود٫ قرار شد منتشر شود مجدداُ یک پسر بچهُ ۱۴ ساله با اتهام جدید کودک آزاری جلو آمد. مایکل در اولین جلسهُ دادگاه که در ماه ژانویهُ ۲۰۰۴ برگزار شد خود را بیگناه اعلام کرد. این دادگاه که وقایع آن بسیار مفصل است سرانجام به بی گناه مایکل جکسون رای داد. البته در طول دادگاه و در کل در طول زندگی هنری آقای جکسون مطبوعات که او آنها را با نام تبلویدها نام می برد بیشترین آزار را به او رساندند. جکسون درست بعد از اعلان رای دادگاه حدود چندین هفته از دید رسانه ها مخفی شد و بعده ها اعلام شد که توسط شاهزاده بحرین به کشورش دعوت شده. با سرمایه گذاری پادشاه بحرین و در استودیوی آن یک سینگل از مایکل ضبط خواهد شده که خوانندگان بزرگی چون ماریا کری و ... در آن شرکت میکنند قرار است که عواید آن به نفع طوفان زدگان کاترینا اختصاص یابد.مایکل بعد از دبی و بحرین به انگلستان سفر کرده و مورد استقبال هواداران خود واقع شده است. دربارهُ شایعات سفید شدن مایکل نیز طبق گفته خود آقای جکسون باید گفت که وی بر اثر یک عارضهُ پوستی به نام "ویتیلایگو" رنگ دانه های پوستش به مرور زمان رنگ خود را از دست داده وسفید به نظر میرسد و یکی از دلایل اصلی مایکل از گریم نیز برای از بین بردن لکه هایی است که در اثر این بیماری روی پوست ایجاد میشود. مایکل به علت این عارضه پوستی نمیتواند در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد(به علت سرطان زا بودن این بیماری در مقابل نور آفتاب) به همین خاطر همیشه از ماسک٫ کلاه٫ عینک و گاهی از چتر استفاده میکند. یکی دیگر از شایعات پشت سر مایکل کاهش سرمایه وی به طرز چشمگیر بوده و حتی شایعه گرده بودند که یک تابلو 2 میلیون دلاری را که از یک حراجی تهیه کرده بوده پس فرستاده برای این دسته از افراد باید بگویم که مایکل دارنده سهام زیادی از سونی میوزیک ٫دارنده کمپانیهای ام جی جی و میجاک٬دارنده مدرک پی اچ دی و موسسات خیریه و همچنین دارای حق پخش تمامی آهنگ های بیتلز است و همان طور که میدانید هر یک از آهنگ های بیتلز غیر قابل قیمت گذاری میباشد. مایکل به عنوان یک اسطوره همواره در ذهن هواداران خود باقی خواهد ماند او سبکی نو را در موزیک ازائه داد و موزیک ویدئو ها را دگرگون کرد.

برگرفته از آوا نما

نظر یادتون نره

نظرات 1 + ارسال نظر
روشنک یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام خیلی خوشم اومد واقعا جالب بود اگر میشه بفرستیدآهنگ های محن چاوشی را به وبلاگ من ممنون میشم باتشکر روشنک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد