بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

بیوگرافی خوانندگان

بیوگرافی خوانندگان قدیمی ایرانی و خوانندگان خارجی و دانلود موسیقی های زیبا

led zeppelin

سلام

امروز بعد از مدتها یه پست می ذارم.تا چند وقت دیگه هم یه پست کامل در مورد backmasking میذارم که خیلی جالبه و پیشنهاد میکنم حتما" بخونید

امروز در مورد لد زپلین یه گروه قدیمی آمریکایی می نویسم

گروه لد زپلین بی شک مشهور ترین گروه سالهای نخست دهه 70 بود.
جیمی پیج، جان پل جونز و جان بونم سنگین ترین راکی را که ما تا آن زمان شنیده بودیم، خلق می کردند. راک آنها، راکی «فرساینده» بود. لد زپلین نیروی خستگی ناپذیر و ماشین اساطیری ای بود که با قوی ترین موسیقی ای که تا آن زمان شنوندگان بینوا را مورد حملات خود قرار داده بود، به حرکت درمی آمد . کسی که برای نخستین بار به کنسرت آنها می رفت، خود را سرباز رومی در نبرد با فیلهای زره پوش هانیبال ها احساس می کرد . او می فهمید که باید هر چه زودتر از دست این هیولاها بگریزد، اما توان آن را در خود نمی یافت و با وجود خطر هلاک شدن در جای خود می ماند.
لد زپلین تنها گروه واقعن موفق بود. از نظر موفقیت تجاری، شهرت و توان تخلیه فیزیکی شنونده، این گروه یک سر و گردن از تمام گروه های دیگر بالاتر بود.
این راک آسمانی بر ویرانه های یاردبردز بنا شده بود. جیمی پیج یکی از بزرگترین گیتاریست های سالهای دهه 70 بود و در سالهای 60 نیز به عنوان نوازنده ای توانا شناخته شده بود. یک مرد افسانه ای دیگر در این عرصه پردرآمد و در عین حال ناشناخته ، جان پل جونز، نوازنده گیتار بیس بود که اهمیت این ساز را در گروه های راک به شکلی بی سابقه بالا برد. رابرت پلنت خواننده و جان بونم طبال نیز اگر چه شهرت کم تری داشتند؟، در دنیای موسیقی چهره های کاملن شناخته شده بودند.
گروه فعالیت خود را با نام نیو یاردبرز شروع کرد و پس از مدتی به لد زپلین تغیر نام داد، اما به موفقیت زیادی در انگلستان دست نیافت. آن گاه درست مثل خیلی از گروه های دیگر در چنین شرایطی، روی به سوی موسیقی امریکا گرداند و متوجه شد که جای یک گروه گیتاری توانمند و با هویت در بازار این کشور کاملا خالی است . موفقیت رد استوارت و جف بک نیز این کمبود را گواهی می داد و از همین رو وقتی بک و گروهش به بن بست رسیدند، لد زپلین بلافاصله جای آن ها را گرفت . آن ها با آلبوم های لد زپلین 1 و لد زپلین 2 که تعیین کننده سبک موسیقی آتی آن ها شد و موقعیت گروه را به عنوان پیشاهنگان موسیقی راک تثبیت کرد، صحنه موسیقی راک را قبضه کردند. متاسفانه این آلبوم باعث ظهور تعداد بی شماری از گروه های مقلد شد، که به دلیل نداشتن استعداد لد زپلین، به جای موسیقی، سر و صدایی گوش خراش را به شنوندگان ارائه کردند.
لد زپلین به چیزی خیلی بیش تر از یک گروه راک و چیزی اندکی کم تر از یک ابرقدرت جهانی مبدل شد. و طی مدتی کوتاه آنها ابرستاره، هایپر ستاره و مگاستاره شدند...


ضبط‌شناسی

آلبوم‌های گروه در کل دنیا فروشی بیشتر از ۳۰۰ میلیون نسخه داشته است و تنها گروهی در تاریخ موسیقی است که تمامی آلبوم‌های آنها وارد US Billbord Top 10 شده است و در نظر سنجی VH1 در لیست صد گروه برتر تاریخ هارد راک در صدر جدول قرار گرفت.

Led Zeppelin

اولین آلبوم گروه با نام LED ZEPPELIN در سال ۱۹۶۹ عرضه شد. آلبوم ترکیبی از Blues و Folk بود و یکی از محورهای موسیقی هوی متال شد. جیمی پیج در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۰ گفت : ضبط آلبوم ۳۶ ساعت در استودیو طول کشید و تمامی هزینه‌های آلبوم ۳۱۵۰ دلار بوده است و فروش آلبوم هفت میلیون دلار.

Led Zeppelin II

در اولین سال فعالیت گروه چهار تور در آمریکا و انگلیس برگزار کرد و بعد از آن آلبوم در همان سال ۱۹۶۹ دومین آلبوم را عرضه کرد. آلبوم دوم از آلبوم اول هم بسیار موفق‌تر بود و در آمریکا و انگلیس در صدر جدول فروش قرار گرفت گروه تورهای بسیاری در آمریکا برگزار کرد و بعضی از کنسرت‌های آنها بیشتر از ۳ ساعت طول کشید.


Led Zeppelin III

نام آلبوم سوم گروه بود که در سال ۱۹۷۰ عرضه شد و مانند آلبوم دوم گروه در صدر جدول فروش آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

در ۱۹۷۰

Led Zeppelin IV

آلبوم چهارم گروه در سال ۱۹۷۱ به بازار آمد. آلبوم دارای آهنگهای هارد راک مانند سگ سیاه بود و بهترین آهنگ آلبوم بدون شک پلکانی به بهشت بود. آهنگی که در سال ۲۰۰۵ از طرف مجله دنیای گیتار به عنوان بهترین سولو گیتار تاریخ انتخاب شد آهنگ دارای حواشی بسیاری بود و در سال ۱۹۸۹ به عنوان آهنگی شیطانی انتخاب شد. به این ترتیب که اگر آهنگ را از آخر به اول اجرا کنید در حدود چهار خط جمله‌های شیطانی به دست می‌آید هر چند که جیمی پیج این فرضیه را نپذیرفت. آلبوم ۲۳ میلیون نسخه در آمریکا فروش داشت و در رتبه چهارم پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ آمریکا قرار گرفت و یازدهم در دنیا شد.

Houses of the Holy

آلبوم بعدی گروه در سال ۱۹۷۳ با نام Houses Of The Holy عرضه شد. مدت آهنگ‌ها از آهنگ‌های آلبوم‌های قبلی طولانی‌تر بود و باز هم در صدر جدول فروش در آمریکا و انگلیس قرار گرفت و کنسرت این آلبوم در فلوریدا رکورد گروه بیتلز در تعداد تماشاچی شکست با داشتن ۵۹۰۰۰ تماشاگر.

در ۱۹۸۰ با مرگ بونهام گروه دچار ضربه شدیدی شد و در حالی که افراد بزرگی چون کوزی پاول قصد جانشینی او را داشتند گروه اعلام کرد دیگر لد زپلین به کار خود ادامه نخواهد داد.


دانلود آهنگ پلکانی به بهشت


برگرفته از ویکی پدیا و انجمن فرهیختگان ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد